Besiktning av Lada

Nu är det 3 timmar kvar till besiktning av min Lada Samara av 1997 års modell (men den känns som att köra en av modell 1972). Den har ett antal fel som jag hoppas att dom tycker är oviktiga. Nervös!!!
- Fläkten fungerar ej
- Ciggtändare död
- Vindrutespolaren fungerar ej
- Dåliga bromsar
- Radion är död och när den fngerade så fungerade den bara när man inte blinkade.
- Helljus fungerar ej, men att "flörta" fungerar
- Ena bakdörren går ej att öppna.

Det vore nästan ett under om den går igenom besiktningen.
I går på radion hörde jag på nytererna att någon försökt muta en besiktningsman med en 1000-lapp vid besiktningen och sedan 300 kronor vid ombesiktningen. Det lyckades inte utan är nu anklagad för mutbrott. Det lustiga i historien är att det hände på just den Bilprovning där jag beställt tid. :o)
Jag tror inte att dom går med på att jag mutar dem i dag även om det känns lockande.

Jag återkommer med information hur det gick.

Kommentarer
Postat av: Lisa

hrm..ja det var ju inte ett fel :)
Har stereon pajat helt nu..fnissar, den har ju altid varit lite konstig!!

2008-01-09 @ 11:50:17
URL: http://www.lizaloop.blogg.se

Skriv något snällt till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0