Estland

Jag kom just på att jag inte berättat om min Estlands resa jag gjorde i början av veckan. Jag hade då jobbat natten mot söndag och var vaken hela dagen. När jag kom till båten var jag jätte trött och gick i säng vid 19:30 tiden efter att ätit en halv sallad. Vaknade vid 08 och åt upp resten av salladen.  Vid 10-tiden gick jag ut på stan i Tallin, gick in på affärer handlade, svartpeppar, strössel, ost, bröd och en gullranka. Gick sedan vilse och hamnade på en marknad där tanter stod och sålde hemmagjord saft. Hittade en pizzeria där jag åt lunch och försökte sedan hitta tillbaka till centrum. Väl inne i centrum gick jag till en gay-restaurang där jag fikade, försökte plugga till en tenta i invertes medicin. Vandrade sedan runt i gamla stan och tittade på hus och spännande affärer, köpte inget där. Gick sedan vidare till ett Zoo och köpte tandkräm till Jezzie och en tugg boll till Linuz. Vandrade sedan vidare ner till hamnen och var ombord på båten vid 17-tiden. Hade ont i fötterna efter att gått på dom ojämna kullerstenarna i gamla stan. Var sedan och handlade på tax free och åt smörgåsbord. Gick i säng vid 22 och vaknade lämpligt vid 09 för att packa ihop mina saker och kliva av båten. Jag glömde kameran hemma, färdig laddad på mitt skrivbord. Tog någon bild med min telefon men har inte lyckats föra över bilden ännu.

Resan blev väl inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hade ju tänkt att det skulle vara skönt att komma iväg och plugga i lugn och ro. Jag önskade att Lucas hade varit med och hjälpt mig med att tolka samt att det är inte lika roligt att resa när man är ensam. När man ska uppleva saker så är det trevligast att göra det med någon.

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Jag håller fullständigt med dig, jag skulle inte ens komma på tanken att åka själv..det måste ha varit lucas *ensamråttan* som övertalat dig!

2008-01-25 @ 11:02:57
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Ja, såklart ska man ha resesällskap!
Men tur att du hittade tillbaka till båten i alla fall, he he he...

2008-01-25 @ 18:14:45
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Din make

Va farao förtal på din sida!!
*Ensamråtta*
nä nä Lisa!!! Lars ville åka själv - eller ville bort från oss för att *plugga*
ett annat ord för shoppa snus!

2008-01-25 @ 23:11:29
URL: http://lucas1962.blogg.se

Skriv något snällt till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0