Fläskkött

Lucas har åkt iväg till jobbet och ska jobba i natt. Jag försöker hitta motivationen att plugga inför tentan på måndag. Passar på att tillreda bacon eftersom Lucas har fått för sig att han inte kan äta fläskkött (och en massa andra råvaror). Håller nu på att koka pasta och har gjort en baconsås med lök, mexikansk salsa (GoGreen) och passerade tomater. I morgon får det bli falukorv för det äter han inte heller. Tråkigt att han är så kinkig i maten, fläskkött är så mycket billigare än oxkött (han äter bara svenskt oxkött). Jag älskar honom ändå men jag gillar korv....

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

hehe korv ÄR gott!!!!!!!!

2008-01-31 @ 22:20:47
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Din make

Jag är inte KINKIG med maten! Jag ser kvalitet framför kvantitet.
Grisar är smutsiga djur.
Osvenska kossor och oxar har säkert dragit med sig nån sjukdom från utlandet och då kanske jag får skaksjukan och då blir det ju jobbigt för dig.
KORV???
Ja FINSK korv är god! Men FALU - det hör man ju redan på namnet det är nåt man stryker på timrade hus för att skydda trävirket INGET för invärtes bruk!

Nu ska jag sova på jobbet - men jag kommer säkerligen bara ligga och vrida mig i plågor för jag blev ju i lurad fläskkött då du stekte bacon i samma ugn som mina finska korvar!
Pusselipusspuuss

2008-01-31 @ 22:39:46

Skriv något snällt till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0