Lördag kväll

Jag har i dag jobbat 7-16, ovanligt lite för att vara mig en lördag. Kokat makaroner och stekt falukorv (Lucas jobbar kväll) till mig och Robert. Jezzie har ögoninfektion och Linuz har även lite röda ögon. Hoppas att vi slipper veterinär besök. Robert har varit och kört en sväng inne i stan med sin nya bil.
Jag har nu hållit upp från rökningen i 3 dagar, provar faktiskt nikotin tugummi denna gång. Fast jag vet det brukar fungera bra med akupunktur. Ombyte förnöjer, dessutom har jag ingen abstinens, funderar hur det kommer att gå när jag ska sluta äta tugummi. Får ont i magen, hicka och träningsvärk i käkar av tugummi.

Annars så går jag mest omkring och funderar på husköpet och planerar för inredning och renovering. Längtar upp, fast än det är mindre än en vecka sedan jag var uppe i Hällnäs.

Känner mig ganska trött och hoppas att Lucas kan tänka sig att göra en tidig kväll, ska väl åka iväg och hämta honom vid 20-tiden från jobbet.

Kommentarer
Postat av: Sotarlena

Kämpa på bara med rökstoppet. Det är snart 5 år sedan jag slutade. Med plåster!! Nu finns så mycket mer hjälpmedel.

2008-11-16 @ 13:07:05
Postat av: Lizaloop

Duktig Lars!

Du fixar det, det vet jag!

Kom snart igen :)

2008-11-18 @ 11:36:56
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Mia

Håller tummarna för dig, Lars! Det kommer att gå bra...

2008-11-20 @ 06:48:58
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lars-Gunnar

Hej Lars!



På tal om rökningen. Stå på dig och ta en Tulo om du blir röksugen. Jag har inte rökt på 4 månader och käkar Läkerol ibland. Annars tar jag en promenad. Det går att sluta bara man ger sig f-n på det även om rökspöket sliter och drar i dig från alla håll. Tröstät inte!

2008-11-22 @ 20:41:19
Postat av: Ice Lady

Wow - jag är imponerad och STOLT! Vad du är duktig!!!



KRAM och jag hejar på dig!!! :-)

2008-11-26 @ 02:09:34
URL: http://icelady.blogg.se/

Skriv något snällt till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0